Artikelen over Weetjes - Smulderstextiel.nl Blog

Weetjes

Minder zweten in bed

Minder zweten in bed, hoe doe je dat?

Plotseling schrik je wakker. Enkele ogenblikken geleden zat je nog in een vrije val van een hoog flatgebouw. Je bent opgelucht dat het niet echt was, maar je ligt nog na te trillen. Bovendien stroomt het zweet nu wel uit alle hoeken en gaten je lijf uit. Je besluit je nog maar eens om te draaien… in een drijfnat bed, pffff! Zijn zulke zeiknatte plaknachten voor jou eerder regel dan uitzondering? Lees dan nu wat je tegen overmatig zweten in bed kunt doen.

Lees verder

Muziek om bij weg te dromen

Kun je maar moeilijk de slaap vatten? Probeer dan eens een keertje met muziek in slaap te vallen. Want wegdromen bij rustige popnummers, het geluid van kabbelende beekjes of knapperend haardvuur is toch heerlijk rustgevend.

Lees verder
avondritueel-tips

Het ideale avondritueel

Hoe ga jij naar bed? Lig je ’s avonds laat nog te piekeren over de problemen van de voorbije dag? Staan jou morgen ook weer grote hindernissen te wachten? Door de onrust in je hoofd ben je er voorlopig nog niet klaar voor om de slaap te vatten. Dat kan anders; met het volgende avondritueel bouw je de spanning in je lijf af en ga je met een relaxed gevoel naar bed.

Lees verder
twee-derde-nederlanders-wil-beter-slapen

Bijna twee derde van de Nederlanders wil beter slapen

Iedereen weet dat een goede nachtrust essentieel is. Want slecht slapen is van invloed op onze gezondheid en kan het risico op ziektes als diabetes, depressie en obesitas verhogen. Uit recent onderzoek blijkt dat bijna twee op de drie Nederlanders aangeeft beter te willen slapen, maar daar weinig aan doet. Volwassenen ondernemen geen maatregelen in hun slaapgedrag. Zo geven zij het slechte voorbeeld aan jongeren en neemt de kans op aandoeningen alleen maar toe. Wij hebben de gouden tip: een slaapschema.

Lees verder
Calorieën verbranden in je slaap

Zoveel calorieën verbrand je in je slaap

Wist jij dat je calorieën kunt verbranden terwijl je ligt te slapen? Een nachtje in bed liggen is de eenvoudigste manier om gewicht te verliezen. We leggen je uit hoe dat precies werkt. Ook hebben we een aantal tips om het nachtelijke calorieën verbranden een extra duwtje in de rug te geven!

Lees verder
goede-voornemens-halen-volhouden-2020-slaap

Zo haal je dit jaar wél jouw goede voornemens

2020 is van start! Waarschijnlijk heb jij al nagedacht over jouw goede voornemens voor het nieuwe jaar. Wellicht wil je stoppen met roken, vaker te sporten, een paar kilo’s af te vallen of meer bewegen in het dagelijks leven? Zo’n 64% van ons maakt goede voornemens, maar wat blijkt? Het merendeel van die voornemens eindigt na een paar dagen of enkele weken alweer in de prullenbak. Dus hoe houd je goede voornemens vol? Onderzoekers hebben het antwoord.

Lees verder

Deze slaaphoudingen verminderen jouw lichamelijke klachten

’s Nachts niet goed slapen is al niet fijn, maar wanneer het komt door lichamelijke klachten is het helemaal vervelend. De houding waarin je slaapt kan die klachten verergeren. Als je last hebt van een van de volgende klachten, probeer dan eens in een andere slaaphouding te liggen. Wie weet vermindert het je klachten, of kom je er zelfs helemaal van af!

Lees verder
Jongeren en hun mobieltje

Slecht slapen door mobieltje

Kan jouw puberende zoon of dochter er ook wat van? Tot diep in de nacht op hun mobieltje series kijken, appen, gamen, snapchatten en wie weet wat allemaal nog meer. Nieuw onderzoek heeft een vernietigend effect aangetoond van smartphonegebruik in de avond op de slaapkwaliteit van jongeren.

Lees verder

Wat zegt je slaaphouding over je karakter?

Ieder mens slaapt op een andere manier. Misschien val jij het snelst in slaap als je op je zij ligt, of draai je halverwege de nacht op je buik en kun je uren doorslapen. Maar wist je dat je slaaphouding ook iets zegt over je karakter? Check of het ook voor jou klopt, we zijn benieuwd!

Lees verder